dissabte, 12 de gener del 2013

La roba i les talles

Ahir vam anar de rebaixes! Amb el que m'agrada a mi anar de compres i sentir-me Pretty Woman tornant a casa amb tot de bosses a la mà!! La meva mare sempre s'agafava un dia de festa a l'hivern i un altre a l'estiu per anar les dues tot el dia de rebaixes i dinar al mcdonalds! 

Ara ja no compro 40000 pantalons i alguna samarreta per mi, sinó que compro per la meva filla (bé, alguna cosa cau xD). I si ja era difícil amb mi trobar la talla adequada perquè cada marca té el seu propi tallatge i fins i tot en funció de la temporada i la model que fan servir pot variar, amb els bebès ja és un caos absolut!

La meva filla ha heretat un munt de roba de cosines i amigues. Quan vaig començar a preparar tota la seva roba abans que neixés ja em vaig tornar boja per classificar-la per talles. Al final vaig optar per posar tots els pijames un a sobre de l'altre i ordenar-los per mida. Però és clar, no em puc passar la vida plegant i desplegant roba per comparar-la (de desplegar-la ja se n'encarrega ella quan me la deixo plegada al sofà!)! amb el que al final et guies una mica per les talles i de tant en tant et trobes alguna samarreta que no li arribes a posar o algun pantaló que el primer dia que li poses li tapa el peu sencer i li has de treure.

Ja veia que hi ha alguna marca que fa tallatges més grans que d'altres, però m'ha costat un any sencer ser plenament conscient que n'hi ha que van amb una talla sencera desfassada de la resta... Per aquest motiu he decidit fer una taula comparativa de diferents marques i el seu tallatge de 0 a 5 anys, per si us interessa. 


Se'n podria fer un estudi detallat, però donaria per una altra entrada sencera, així que només vull destacar que Orchestra fa roba per prematurs (45 cm) i que Zara diferencia entre 36 mesos (94 cm) i 3 anys (98 cm), cosa que no sé si vol dir que el dia que els nens i nenes fan 3 anys passen de medir 94 cm al matí a 98 a la nit o què passa... La talla més estable sembla que és la de 5 anys, tot i que arriba a haver-hi una diferència de 5 cm, però és clar, no és el mateix 5 cm sobre 110 (4.55%) que 5 cm sobre 50 (10%). I és que la talla 1 va de 50 cm a 58 cm!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada